Sunday, June 28, 2015

السيسي ومكالمات من عباس والبيبي بقلم: جميل محمد الشوا



السيسي صحي النهاردة عل الصبح بعد الضهر و بص شمال و بص يمين و ندة و قال، إيه هو المغرب جه ولا لسة
بص من الشباك و قال لسة حبة، ياريتني نمت كمان حبة

وندة الشماشرجية والكماريرة وقال المدام فين و إيه عل الفطار
ردوا وقالوا حاضر يافندم بس محلب عل الباب و عايز كلمة

رد السيسي وقال مش في رمضان و مش قبل الفطار

قول لمحلب يروح، مافيش النهاردة فطار، ولا عزومة ولا قعدة، قولولوا يروح المدام

يافندم محلب بيقول المدام مش طابخة

السيسي قال وانا مالي، الاتحادية مش تكية

الشماشرجية ردت وقالت يا فندم وِصل الكلام والمدام بتقول الفطار الليلة دي مِدمس وبُصارة و قمر الدين و كُنافة

إيه دة، إيه الكلام دة، بصارة، لا ده انا باين عليا حشوف مدام تانية، مدام تعمل المحمر والمشمر وتاخد بالها من حبيبها السيسي

الموبايل رن تاني و رد السيسي وقال مين، دنا صايم، مين، بيبي، ازيك يا بيبي، رد بيبي من القدس وقال كلة تمام بس بتوع حماس

عايزين أفا واتنين، السيسي قال لا يا بيبي مش قبل الفطار، بعدة أه، و حدهملك مش أفا وبس وكمان عل الموخرة شلوط

رد بيبي وقال حماس دي في الخدمة بس مايضرش أفا من وقت للتاني هنا و هناك

السيسي قال حبة يا بيبي، ده عباس بن فرناس من رام الله، رد البيبي وقال، ماشي، حاسيبك دلوقتي، ده عباس قلقان ورغاي وانا عندي
المدام سارة عاملالي في الدماغ روشان

السيسي قال مين سمعك يا بيبي دحنا الاتنين عايزين َنيووَ مدامات بس احنا في رمضان باي باي يا بيبي

الوووو، مين، عباس، انا كنت مع بيبي وبيقول عبس ده حبيبنا، خير يا عبس

رد عباس وقال المدام مش عاملة فطار قلت أعدي عل عابدين والاتحادية، وأقول واهني في رمضان

رد السيسي وقال ايه حكاية المدامات، ده بيبي برضة من سارة زعلان

تعال يا عبس نتكلم، بس عايزك تشد حيلك، عيب يا راجل، ده حماس عملت منك أفا أراجوز،

ماشي، حديلك الفول المتين، بس تروح غزة ولحماس تدي كم أفا، ده الشعب الفلسطيني في غزة والضفة مالوش صاحب و غلبان، بس
برضة يستاهل، دة بالانتخابات جاب المؤخرة حماس و جاب في غزة عاهات.

No comments :

Post a Comment

How do you like it?

Followers

Blog Archive