Friday, August 28, 2015

مصر السيسي اليوم: السيسي راح موسكو بقلم: جميل محمد الشوا

السيسي قال انا رايح موسكو واللي يجرا يجرا

المدام: خدني معاك يا سيسي انا نفسي أشوف موسكو

السيسي: لا يا مدام موسكو ليكي مش أمان
انا مسافة السكة و جاي

السيسي جمع البيادة و الفريق و قال: مصر دي أمانة لغاية مارجع بالسلامة

الفريق: و سينا يا مريسة

السيسي: وليه العكننة

الفريق تاني: وأمريكا حنقول إيه لأوباما و الادارة

السيسي: لا أمريكا دي في التمام و عارفة انه الحكاية سياسة بس الحب الاول و الأخير لبتوع أوباما والإدارة

وغزة يا مريسة، نفتح ولا نقفل الحدود

خلوها قافلة في وش النحس حماس و انا حكلم بيبي، حماس دي بنت ال ... ماتچيش بغير ضرب الدماغ

والسياحة يا مريسة، نعمل ايه بالسياحة

السيسي: جرى إية يا واد منك ليه، انا رايح يوم و جاي؛ ايه خلاص حتبقى حوسة؛ ماتعرفوش تشغلوا المحروسة 
ومن غير السيسي في شبر مية حتغرقوا

الجيش بصوت واحد: تمام يا مريسة المحروسة في أمان و تمام، روح سيادتك موسكو وارجع بالسلامة و احنا هنا حراس الأمانة

السيسي: اه من كلام من ٥٢ سمعناه؛ ماشي، ربنا يستر والمحروسه لغاية مارجع تفضل صاحية و عايمة ومبسوطة
جميل

No comments :

Post a Comment

How do you like it?

Followers

Blog Archive