Wednesday, July 13, 2016

مصر السيسي اليوم: شالوم بيبي بقلم: جميل محمد الشوا

 شالوم بيبي، قالها السيسي بملو بقة وبعلو حسة

بيبي رد وقال وداني، مرحبتين يا حبيبي، سلام وشالوم للسيسي

السيسي: حبعت النهاردة سامح شكري بتاع الخارجية برسالة

بيبي: ماشي انا لسة من افريقيا راجع واليوم في اسرائيل اول يوم شغل وأول الأسبوع يا سيسي

السيسي: انا كنت جاي بس المدام جايبة على الغدا اليوم أهلها وأنت عندك سارة وعارف المدامات يا بيبي

بيبي: بيسيدر يا حبيبي انا عارف وفي هم المدامات انا وانت واحد

السيسي: اه يا بيبي الواحد نفسة ..ولا بلاش نقولها

بيبي؛ فاهمك يا سيسي فاهمك، من غير ماتقولها فاهمك

السيسي: علشان كدة بحبك يا بيبي، نرجع للرسالة، بتوع حماس، الإِخة بتوع غزة

بيبي: ماتكملش، فاهمك، انت عارف خدماتهم لإسرائيل وبتوع المُلا راسبوتين لبنان نصرلة دهب

السيسي: فاهم وعارف، ألإِخة حماس و حزبولة الجزمة بتوع لبنان وإيران المُلا، خدماتهم للدولة أُبا أُبا

بيبي: حنعمل اية يا سيسي، لغاية الفلسطينين مايفهموا اللعبة ويجيبوا زعما نضوة، ولغاية الأمريكان مايقولوا يلا للفلسطينين اعملوا في غزة والضفة دولة، حتماً لازم نلعب اللعبة

السيسي: مافيش مانع بس يعني اضرب افا حماس ونصرلة حسب اللزوم اضرب؛ دول اتنين كحل وضلمة وماينفعش فيهم غير ضرب الجزمة

بيبي: من العين دة للعين دة يا سيسي، انت جيت في جمل

السيسي: ميرسي بيبي، شبوع توڤ، و كل سنة وانت طيب

بيبي: تودا يا حبيبي، وانت طيب يا سيسي

جميل

No comments :

Post a Comment

How do you like it?

Followers

Blog Archive